fredag den 27. oktober 2017

Jeg er …….

Jeg har for kort tid siden fået diagnosen Emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse. Også kaldet Borderline.
Jeg oplevede hvor svært det var, at håndtere dette her mærkat. Jeg kunne ikke lade være med at tænke : ‘okay, jeg er psykisk syg. Og det er så dét?’. Jeg følte at det blev en beskrivelse af mig, som person. Og at den psykiske sygdom blev min identitet. Derfor blev det utrolig vigtigt for mig, at klarlægge hvad jeg OGSÅ er. Således at borderline ikke blev min identitet. Jeg er, og har altid været af den opfattelse, at man bliver sin diagnose. Forstået på den måde, at man bliver dét man bliver fortalt hvad man er.
Derfor har jeg skrevet følgende om mig selv, som et syn på hvad jeg OGSÅ er. Håber det kan inspirere dig, til også at kaste et blik på hvad du er, udover at være psykisk syg
Jeg er 26 år
Jeg er lyshåret
Jeg er en der har 2 tatoveringer, som begge er valgt med emnet: at leve.
Jeg er en der ryger, og altid er ved at holde op.
Jeg er en der bor i en provinsby lige nu
Jeg er en der har boet i mange byer
Jeg er en der har en kat
Jeg er en der har mange bøger & læser mange bøger
Jeg er en der forstår og taler det svenske sprog
Jeg er en der godt kan lide at cykle
Jeg er en der går lange ture
Jeg er barnepige.
Jeg er en der godt kan lide regnvejr
Jeg er en der godt kan lide at trampe i vandpytter
Jeg er en der godt kan lide at skrive
Jeg er en der godt kan lide at læse teori
Jeg er en der som regel slår mine venner i diverse videns-quizzer.
Jeg er en der er god til at stave.
Jeg er en der aldrig kommer til at interessere mig for teknik eller biler
Jeg er en der helst undgår at opholde mig i køkkenet - jeg er en der hader at lave mad.
Jeg er en der har kørekort med 1 klip i….
Jeg er en der arbejder på et diskotek i weekenden
Jeg er en der spiller tværfløjte
Jeg er en der kan læse noder
Jeg er en der har undervist børn i musik
Jeg er en der arbejder i en sfo
Jeg er en der læser til pædagog
Jeg er en der har fået nogle gode udtalelser fra mine praktikker
Jeg er en der har klaret mig godt til mine prøver
Jeg er en der har humor
Jeg er en der har selvironi
Jeg er en der har gode bekendtskaber på mit studie
Jeg er en der lader min veninde klippe mit hår.
Jeg er veninde
Jeg er søster
Jeg er datter
Jeg er barnebarn
Jeg er niece
Jeg er kusine
Jeg er en der ikke har en familie.
Jeg er en der har svært ved at finde mellemveje.
Jeg er en der ser tingene meget sort hvid.
Jeg er en der er bange for tandlæger
Jeg er en der er bange for at sove
Jeg er en der bange for at andre dømmer mig.
Jeg er en der er bange for at blive sindssyg.
Jeg er en der ofte føler sig ikke-forstået af verden.
Jeg er en der prostituerer mig.
Jeg er en der får medicin dagligt
Jeg er en der går i behandling i psykiatrien
Jeg er en der går i behandling hos Odile Poulsen.
Jeg er en der har overlevet tortur.
Jeg er en der vil en forskel - vil en forandring, men blot skal have en hånd ind imellem.
Jeg er jo egentlig mange ting….. når man sådan ridser det op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

kognitiv

Bo Bach Pedersen Brug viden om hjernen i kognitiv adfærdsterapi: et indblik i hvordan psykoterapeuter kan gøre brug af hjerneforskninge...